poniedziałek, 17 lutego 2014

Podpowiedzi w oknach edycyjnych

Kod źródłowy do tej lekcji znajduje się tutaj. Rozpakuj go i zaimportuj. W katalogu z kodem źródłowym znajdą się podkatalogi oznaczone numerami. Są to po prostu kolejne wersje kodu, tworzonego w ramach przykładów. Możesz analizować kolejne kroki tworzenia aplikacji, lub od razu zabrać się za kod z katalogu o najwyższym numerku.

Na niektórych urządzeniach z Androidem mamy mały ekran. W takich sytuacjach nie ma miejsca na dodatkowe „dymki” z podpowiedziami lub pola opisowe. Alternatywą mogą być podpowiedzi w samych oknach edycyjnych. Podpowiedź będzie „wyszarzona” i będzie mówiła co w danym oknie należy wprowadzić.
Zaczynam od przyklejenia na ekranie jednego komponentu klasy PlainText :



Dalej w klasie aktywności wykorzystuję metodę „setHint” klasy EditText. Zawartość linii nr 14 służy jedynie podpięciu referencji do obiektu (muszę się jakoś do niego odnieść). Samo ustawienie w związku z umieszczeniem go w metodzie „onCreate” będzie działało już od uruchomienia.

Efekt:



3 komentarze:

  1. można też kliknąć prawym myszy i dac "Edit Hint", jest jakas roznica miedzy obiema metodami poza tym ze mozemy dodac do Strings.xml tą nazwe?

    OdpowiedzUsuń
  2. @Anonimowy, z pozycji kodu również możesz ustawić zawartość Hint'a na wartość ze strings.xml:
    et.setHint(getString(R.string.nazwa_elementu_w_string_xml));

    Aczkolwiek 'ładniej' jest to ustawić w XML'u, dzięki czemu lepiej rozdzielasz logikę aplikacji od interfejsu użytkownika:
    android:hint="@string/nazwa_elementu_w_string_xml"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. potwierdzam, ale funkcja przedstawiona w lekcji moze sie przydac do zmiany podpowiedzi np. po wciśnięciu przycisku

      Usuń