Kod źródłowy do tej lekcji znajduje się tutaj. Rozpakuj go i zaimportuj. W katalogu z kodem źródłowym znajdą się podkatalogi oznaczone numerami. Są to po prostu kolejne wersje kodu, tworzonego w ramach przykładów. Możesz analizować kolejne kroki tworzenia aplikacji, lub od razu zabrać się za kod z katalogu o najwyższym numerku.
W „normalnej” Javie jeśli zechcielibyśmy sprawdzić co się dzieje w programie i gdzie się „przewraca”, najpewniej użylibyśmy metody typu
System.out.println(”Trololo, jestem po obliczeniach”);
:)
W Androidzie nie ma konsoli systemowej (javovej), mamy za to możliwość wyrzucania komunikatów na konsolę LogCat w równie prosty sposób. Wystarczy takie wywołanie:
Log.d("debuggowanie
programu",
"Jestem
komunikatem");
a w konsoli LogCata zobaczymy komunikat :
To co podamy do metody „d” jako pierwszy parametr trafi do kolumng „Tag”, to co podamy jako drugi parametr trafi do kolumny „Text”. Metoda ta działa zarówno przy uruchamianiu programu na wirtualnym urządzeniu, jak i fizycznym sprzęcie podpiętym do komputera.
Hmm. Fajna lekcja, ale jeden problem. W androidzie korzystanie z System.out.println wyrzuci logi do logcata. Tak więc pierwsze zdanie już jest nieprawdziwe. :P A jestem pewien że jest bo używam tej właśnie println do logowania i debugowania.
OdpowiedzUsuńPewnie Google domyślnie przekierował strumień System.out do Logcata, nic dziwnego, możesz go przekierować gdzie chcesz.
OdpowiedzUsuń31 yr old Software Test Engineer III Deeanne Franzonetti, hailing from Guelph enjoys watching movies like "Hamlet, Prince of Denmark" and Juggling. Took a trip to Sceilg Mhichíl and drives a Bugatti Type 57SC Atalante Coupe. odwiedz strone tutaj
OdpowiedzUsuńRewelacyjnie wszystko zostało opisane.
OdpowiedzUsuńUwielbiam takie wpisy i pogłębianie dzięki nim swojej wiedzy.
OdpowiedzUsuńDobrze jest to wszystko wiedzieć. Rewelacyjny wpis.
OdpowiedzUsuńTakie podpowiedzi są bardzo cenne. Świetny wpis.
OdpowiedzUsuń