Na niektórych urządzeniach z Androidem mamy mały ekran. W takich sytuacjach nie ma miejsca na dodatkowe „dymki” z podpowiedziami lub pola opisowe. Alternatywą mogą być podpowiedzi w samych oknach edycyjnych. Podpowiedź będzie „wyszarzona” i będzie mówiła co w danym oknie należy wprowadzić.
Zaczynam od przyklejenia na ekranie jednego komponentu klasy PlainText :
Dalej w klasie aktywności wykorzystuję metodę „setHint” klasy EditText. Zawartość linii nr 14 służy jedynie podpięciu referencji do obiektu (muszę się jakoś do niego odnieść). Samo ustawienie w związku z umieszczeniem go w metodzie „onCreate” będzie działało już od uruchomienia.
Efekt:
można też kliknąć prawym myszy i dac "Edit Hint", jest jakas roznica miedzy obiema metodami poza tym ze mozemy dodac do Strings.xml tą nazwe?
OdpowiedzUsuń@Anonimowy, z pozycji kodu również możesz ustawić zawartość Hint'a na wartość ze strings.xml:
OdpowiedzUsuńet.setHint(getString(R.string.nazwa_elementu_w_string_xml));
Aczkolwiek 'ładniej' jest to ustawić w XML'u, dzięki czemu lepiej rozdzielasz logikę aplikacji od interfejsu użytkownika:
android:hint="@string/nazwa_elementu_w_string_xml"
potwierdzam, ale funkcja przedstawiona w lekcji moze sie przydac do zmiany podpowiedzi np. po wciśnięciu przycisku
Usuń39 years old VP Accounting Wallie Simnett, hailing from Revelstoke enjoys watching movies like The Derby Stallion and hobby. Took a trip to Historic Centre (Old Town) of Tallinn and drives a Ferrari 250 LWB California Spider. znajdz tutaj
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie i szczegółowo wszystko opisujesz. Podoba mi się takie podejście.
OdpowiedzUsuńTe wskazówki są niezwykle pomocne
OdpowiedzUsuńTakie informacje są nie tylko ważne ale także bardzo pożyteczne.
OdpowiedzUsuńUwielbiam takie wpisy i pogłębianie dzięki nim swojej wiedzy.
OdpowiedzUsuńTakie informacje należą nie tylko do bardzo ciekawych ale i niezwykle ważnych.
OdpowiedzUsuń