Kod źródłowy do tej lekcji znajduje się tutaj. Rozpakuj go i zaimportuj. W katalogu z kodem źródłowym znajdą się podkatalogi oznaczone numerami. Są to po prostu kolejne wersje kodu, tworzonego w ramach przykładów. Możesz analizować kolejne kroki tworzenia aplikacji, lub od razu zabrać się za kod z katalogu o najwyższym numerku.
Jeśli zechcemy często używać w naszej aplikacji jakiegoś koloru, lub np. zrobić dwukolorową aplikację, możemy wszędzie podawać kodowo kolor np. #FF0033, albo stworzyć szablon i odwolywac się do koloru na zasadzie „kolor_tla”. Informacja o kodzie koloru dla „kolor_tla” znajduje się w osobnym pliku xml. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy szybko modyfikować kolory w całej aplikacji, np. jeśli zechcemy zrobić skórkę świąteczną dla naszego programu :)
Zaczynamy od utworzenia pliku xml w katalogu values będącym podkatalogiem katalogu res. Klikamy na nim PPM → new → new Android XML file. Wyskakuje nam takie okienko. Podajemy nazwę pliku i zatwierdzamy.
A w pliku layoutu tej aktywności odwołuję się do tych kolorów w taki sposób: @color/nazwa_koloru :
Przełączam się teraz na widok projektowania graficznego i widzę to:
Wyszło paskudnie, chociaż wierzę że gdzieś na świecie są ludzie którzy mają dom urządzony w takich kolorach. Na szczęście w przypadku aplikacji na Androida (w przeciwieństwie do domu) można to łatwo i szybko zmienić.
TO NIE DZIAŁA WYSKAKUJE MI BŁĄD
OdpowiedzUsuńTo już wszystko wiemy...
UsuńDzięki, wygląda to bardzo trudno ale postaram się ogarnąć co i jak.
OdpowiedzUsuńTakie informacje są nie tylko ważne ale także bardzo pożyteczne.
OdpowiedzUsuńTe informacje są niezwykle istotne i ważne.
OdpowiedzUsuńDobrze jest to wszystko wiedzieć. Rewelacyjny wpis.
OdpowiedzUsuńZ pewnością skorzystam z tych przydatnych informacji.
OdpowiedzUsuńCiekawe informacje
OdpowiedzUsuń